đŸŽ” FoglalkozĂĄsok zenĂ©szeknek

KerĂŒltĂ©l mĂĄr olyan helyzetbe, hogy a stressz miatt hangszeres tudĂĄsodbĂłl alig tudtĂĄl megmutatni valamit? Gondot okoz ha magadat kell kĂ©pviselned? Te irĂĄnyĂ­tod az Ă©letedet vagy TĂ©ged irĂĄnyĂ­tanak?

LÁMPALÁZ
ÖNBIZALOM
NYUGALOM
FÓKUSZ
ÖNSZABÁLYOZÁS
CÉLKITưZÉS
TERVEZÉS
JELENLÉT

…vagy szeretnĂ©l a munkĂĄdban irĂĄnyt vĂĄltani…?

Ezek mind olyan kĂ©rdĂ©sek, amelyek sokfĂ©le Ă©lethelyzetben lehetnek kulcsfontosĂĄgĂșak egy komoly szĂĄndĂ©kĂș, fiatal zenĂ©sz vagy akĂĄr egy hangszeres tanĂĄr szĂĄmĂĄra.

A zenĂ©szeknek szĂłlĂł lĂłasszisztĂĄlta önismereti foglalkozĂĄs/coaching olyan program, amely Ă©lmĂ©nyek tudatosĂ­tĂĄsĂĄn keresztĂŒl vezet el sajĂĄt erƑforrĂĄsaink felismerĂ©sĂ©hez, önismeretĂŒnk mĂ©lyĂ­tĂ©sĂ©hez. A folyamat sorĂĄn nem kell felĂŒlni a lĂłra, mert szĂĄmos mĂĄs mĂłdon is kapcsolĂłdhatunk hozzĂĄ. De a lĂł rĂ©szvĂ©telĂ©vel olyan helyzeteket teremthetĂŒnk, amelyek kĂ­vĂŒl esnek napi tapasztalĂĄsaink körĂ©n, ezĂĄltal Ășj, Ă©lmĂ©nyeket, megĂ©lĂ©seket, rejtett kompetenciĂĄkat hĂ­vhatunk elƑ. MiĂ©rt asszisztĂĄl a lĂł? Mit nyĂșjthat a zenĂ©szeknek?

A hangszeres elƑadĂłmƱvĂ©szet Ă©s hangszeres pedagĂłgia vilĂĄgĂĄban szerzett tapasztalattal, valamint több Ă©vtizedes lovas mĂșlttal a hĂĄtam mögött fordultam a lĂłasszisztĂĄlta önismereti tanulĂĄs felĂ©. MeggyƑzƑdĂ©sem szerint az emberek közös Ă©letminƑsĂ©gĂ©t az egyĂ©ni önismereti szint erƑsen meghatĂĄrozza, de a hangszeres elƑadĂłmƱvĂ©szet vilĂĄgĂĄban – a kimunkĂĄlt hangszeres tudĂĄs mellett – egy mĂ©lyebb önismeret/fejlesztĂ©s kulcsfontossĂĄgĂș.

MiĂ©rt asszisztĂĄl a lĂł? Mert megƑrizte azt az Ă©rzĂ©kenysĂ©get, amelyet a civilizĂĄlt, modern ember egyre kevĂ©sbĂ© tudhat sajĂĄtjĂĄnak. Az ember szemĂ©lyisĂ©gĂ©nek mĂ©lyrĂ©tegeire reagĂĄl, amihez nem, vagy csak nehezen tudunk önmagunknĂĄl hozzĂĄfĂ©rni – viszont mindennapi problĂ©mĂĄink gyökerei ebbe a mĂ©lyrĂ©tegbe nyĂșlnak, ĂĄm itt talĂĄlhatjuk meg rejtett lehetƑsĂ©geinket is.

A foglalkozĂĄsokon kizĂĄrĂłlag mentĂĄlisan Ă©s fizikailag egĂ©szsĂ©ges emberek vehetnek rĂ©szt, mert nem terĂĄpia, hanem az ĂĄllat-asszisztĂĄlt tanulĂĄs terĂŒletĂ©hez tartozik (AAL – Animal Assisted Learning). Lovas tudĂĄsra nincs szĂŒksĂ©g, a lovakkal földrƑl dolgozunk, a foglalkozĂĄsnak nem cĂ©lja, hogy lovagoljunk, illetve lovaglĂĄst tanuljunk.

NĂ©hĂĄny gondolat a programrĂłl Ă©s az elmĂșlt nyĂ­lt napok tanulsĂĄgairĂłl: